Анатолій Урбанський в ефірі телеканалу «Одеса»

26-03-2018
1

В ефірі студії телеканалу «Одеса» голова обласної ради Анатолій Урбанський розповів про плани та перспективи розвитку дорожньої інфраструктури в Одеській області та успіхи реформи децентралізації.

Ведуча: Анатолію Ігоровичу, перше, про що хочеться запитати, тим більш у зв’язку з негодою,  як відреагують на складні погодні умови дороги в Одеському регіоні і які плани є щодо їх подальшого відновлення?

Анатолій Урбанський: Дякую вам за це запитання. Погода у березні дійсно здивувала. Нам навіть довелося перенести дату пленарного засідання сімнадцятої сесії  ̶  від самого початку її планувалось провести 7 березня, але погані погодні умови не дозволили нам цього зробити.

Стосовно доріг можу сказати, що в країні тривають реформи, зокрема с першого січня цього року в Україні запрацював Державний дорожній фонд. Дохідна частина фонду формується за рахунок акцизних податків на пальне і транспортні засоби, що виробляються в Україні або ввозяться з інших країн та  ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби. 35% коштів фонду у вигляді субвенції будуть перераховані регіонам для реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг місцевого значення. Тобто у цьому році Одеська область повинна отримати 460 млн. грн, а вже в наступному  ̶  1 млрд. гривень. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України Державне агентство Автомобільних доріг  України передало дороги місцевого значення в Одеській області на баланс Одеської облдержадміністрації, яка бере на себе функції та повноваження з утримання доріг місцевого значення. Проте дороги державного значення, наприклад, траса М-15 Одеса-Рені, і далі будуть фінансуватись з державного бюджету.

Ведуча: Який об’єм дорожніх робіт планується виконати за ці кошти?

Анатолій Урбанський: Загалом, на повноцінний ремонт всіх доріг Одещини необхідно близько 53 млрд. грн. Звісно, це дуже великі гроші і на ремонт всіх доріг загальною протяжністю 8,5 тис. км піде не одне десятиліття. Але, хочу вам сказати, що наші колеги народні депутати вже підтримали у стінах парламенту дуже важливе питання, а саме  ̶  будівництво платних автодоріг. Та щоб ніхто не лякався, що незабаром в Україні зникнуть безкоштовні дороги, я вам поясню, адже в законопроекті чітко прописано, що інвестор, який бажає побудувати платний автобан, повинен перед тим побудувати звичайну дорогу, яка буде безкоштовною та за довжиною не буде в 2 рази перевищувати платну дорогу. І ви знаєте, я розмовляв з інвесторами з Турції, Італії, Китаю. Всі вони мали намір побудувати автобан в Одеській області, але на заваді ставала відсутність законодавчого врегулювання цього питання.

Ще одним проблемним питанням залишається руйнування дорожнього покриття великогабаритним транспортом. Особисто на мою думку, саме будівництво платних доріг та контроль за дотриманням вагових норм допоможе його вирішити, адже це змусить перевізників та логістичні компанії більш відповідально підходити до цього питання.

Ведуча: В Одеській області триває впровадження медичної реформи і у багатьох жителів регіону є сподівання, що нарешті будуть відремонтовані дороги, які з’єднують їх населені пункти з районними та обласними центрами, аби значно спростити шлях до амбулаторій та лікарень для отримання невідкладної медичної допомоги. Як буде вирішуватись це питання?

Анатолій Урбанський: Дуже серйозне питання. Наразі відновлення доріг у віддалених селах та селищах Одеської області, то є гостра проблема. Але я хочу вам сказати, що, по-перше, триває процес формування того самого дорожнього фонду, який вже у найближчі два-три роки почне працювати значно ефективніше, стане більшим та розширить наші можливості з відновлення доріг місцевого значення. Крім цього, в рамках саме медичної реформи на Одещині триває створення госпітальних округів, які будуть таким собі аналогом обласного медичного центру. Тобто жителям невеличких населених пунктів більше не треба буде їхати до обласного центру за отриманням кваліфікованої медичної допомоги.

Ведуча: На Одещині також досить активно триває впровадження реформи децентралізації. Як проходить процес об’єднання громад?

Анатолій Урбанський: На початку моєї каденції в області було офіційно зареєстровано 7 ОТГ. Зараз їх вже більше 15. Процес найбільш активно триває у північних районах, на півдні області він проходить більш повільно. Це, в першу чергу пов’язано з тим, що на півдні дуже великі села. Кількість населення там коливається від 1,5 тис. жителів у найменших населених пунктах і доходить до 8-10 тис. жителів у найбільш великих. Тому вони самодостатні і не поспішають об’єднуватись. Але і там цей процес триває. Активно створюються ОТГ в Кілійському, Ренійському та Ізмаїльскому районах.

2 1